Cat de atractiv este Tarom pentru cumparatori: "Nu as investi niciun cent in companie"

Imprimare

 

Cat de atractiv este Tarom pentru cumparatori:

Vanzarea a 20% din actiunile Tarom la Bursa de Valori este un proces anevoios. Ministerul Transporturilor a anulat recent licitatia pentru alegerea intermediarului, ca urmare a interesului scazut din partea companiilor de brokeraj. Nici la nivel de atractivitate, insa, linia aeriana nu sta prea bine, specialistii in domeniu fiind reticenti.

“Nu as investi niciun cent in aceasta companie, pierde bani”, spune Jozsef Varadi, directorul executiv al liniei aeriene low-cost Wizz Air, cel mai mare operator aerian din regiune.

Totusi, Tarom trece printr-un proces de restructurare si eficientizare a operatiunilor, insa acest lucru nu il face pe directorul Wizz Air mai increzator cu privire la profitabilitatea unei investitii.

Liniile aeriene 'mostenite' (legacy carriers-n.r.) din Europa, cum este si Tarom, au caracteristici care le fac ineficiente, de la utilizarea extrem de redusa a aeronavelor, la numarul mare de angajati. Noi, spre exemplu, zburam zilnic aproape dublu cu o aeronava, fata de o astfel de linie aeriana”, spune Varadi.

Acesta a adaugat ca Tarom are costurile sunt mai mari, pentru ca lucreaza cu distribuitori diferiti si dispune de o flota de avioane mixta.

Si unul din fostii directori generali ai Tarom, Nicolae Demetriade, crede ca sansele ca vreun investitor sa fie interesat sa aduca bani la Tarom sunt aproape nule.

"Compania este intr-o situatie financiara foarte delicata, care nu va incuraja pe nimeni sa cumpere, mai cu seama ca sunt probleme de restructurare, personal, sindicate", afirma, recent, Demetriade.

"Ca sa fii listat la Bursa, trebuie sa oferi incredere investitorilor, sa ai transparenta financiara, decizionala, ceea ce nu se intampla la Tarom", afirma acesta.

Si Ulrich Schulte-Strathaus, secretarul general al Asociatiei Companiilor Aeriene Europene, afirma anterior ca, pentru a reusi sa vanda Tarom, statul roman trebuie mai intai sa o restructureze si eficientizeze.

Pentru a citi si despre initiativa companiei Carpatair de a vinde pachete turistice pentru meciurile de fotbal, accesati aceasta sectiune a site-ului nostru.

Citeste mai mult...

Sursa: www.dailybusiness.ro