Promotia, colacul de salvare al turismului. Cate vacante se vand la preturi reduse

Imprimare

 

Promotia, colacul de salvare al turismului. Cate vacante se vand la preturi reduse

Ofertele promotionale si programele speciale au salvat turismul romanesc in perioada crizei, dinamizand vanzarile, care s-au prabusit in 2009. Cat insa, din totalul vacantelor achizitionate, au reprezentat vanzarile la reducere?
“Pe turism intern, vacantele cumparate in cadrul programelor speciale au fost majoritare. Probabil 70% din vacantele in destinatii din Romania au fost vandute prin programele speciale cu preturi reduse”, a spus pentru DailyBusiness.ro Corina Martin, presedinta Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

Anul trecut, asociatiile din domeniul turismului au schimbat si strategia in ceea ce priveste promotiile si si-au unit fortele, astfel incat sa aduca pe piata oferte promotionale in lant, care sa acopere aproape intreg anul si nu doar cateva luni din toamna sau primavara, cum s-a procedat anterior.

Strategia a dat roade si numarul turistilor care au plecat in vacanta a fost in crestere. Ce-i drept insa, valoarea totala a incasarilor a fost in scadere. Pachetele promotionale au avut ponderi importante si in cazul pachetelor turistice cumparate in strainatate, cel putin pe anumite segmente.

Alin Burcea, proprietarul agentiei Paralela 45, a spus ca in cazul vacantelor cu zboruri charter, circa 30-40% din vanzari s-au realizat prin programele de early-booking, cand existau reduceri de pret pentru vacantele rezervate din timp. Burcea considera ca ponderea semnificativa a vanzarilor prin inscrieri timpurii se va mentine sau chiar va creste anul viitor.

Si pachetele turistice cu preturi totale ceva mai mari s-au vandut bine prin promotie. Spre exemplu, Eturia a scos anul acesta pe piata vacante in rate. Potrivit oficialilor agentiei, 35% dintre pachetele turistice sunt achizitionate prin intermediul celor doua promotii permanente care garanteaza rezervarea vacantei dorite: early booking si plata in rate egale.

Sezonul acesta, incasarile de pe litoralul romanesc au fost ceva mai slabe potrivit oficialilor ANAT. Pentru vacantele de iarna, agentiile de turism se asteapta la un nivel de vanzari similar cu cel de anul trecut. Pentru moment, la targul Winter Holiday de saptamana trecuta s-au vandut vacante de cateva zeci de mii de euro. Viena a fost una dintre destinatiile externe preferate de romani.

Pentru a citi o si  despre cresterea numarului de turisti care ne viziteaza tara, accesati aceasta sectiune a site-ului nostru.

Citeste mai mult...

Sursa: www.dailybusiness.ro