Meseriile de viitor din turismul romanesc

Print
There are no translations available.

 

Meseriile de viitor din turismul romanesc

Orientarea tot mai agresiva spre online, atat prin canale de distributie, cat si prin promovare, dar si nevoia de crestere a calitatii serviciilor si a realizarii de noi programe de activitati turistice, necesita si aparitia unor noi profiluri profesionale in domeniu.

Piata muncii din domeniul HoReCa (hoteluri, restaurante, catering) are mare nevoie de profesionalizare, dar trebuie sa se si pregateasca pentru schimbari structurale importante care vor parea pe termen mediu.

Asociatia PartNet, specializata in dezvoltarea de proiecte cu finantare europeana, a lansat studiul "Instrumente Strategice pentru ocupare in Industria Turismului". Potrivit studiului, printre ocupatiile care ar putea evolua cel mai mult, in urmatorii ani, in industria touroperatorilor, se numara:

1. account managerul - interfata necesara intre agentii si firme pentru turism de afaceri

2.programatorul de activitati turistice - emergent in panorama internationala, si ca urmare a efectului de agregare a agentiilor de voiaj si a specializarii necesare in raport cu diferitele tipuri de clienti;

3.insotitorul cultural, adica un ghid/touroperator care poate avea diferite specializari (cunostinte istorice, artistice, ambientale etc) si abilitati comportamentale si relationale; acesta se gaseste printre profilurile cele mai inovative care permit activarea ofertei turistice de tip istorico-artistic, religios, ambiental, asigurand competentele necesare si medierea culturala.

4. specialisti pe partea de Internet Company; acestia nu au competente doar in tehnologia informatiei, ci si cunostinte specifice in sectorul online.

Pentru a citi despre atractiile tarii noastre, care pot fi destinatii pentru programe turistice, accesati aceasta sectiune a site-ului nostru.

Citeste mai mult...

Sursa: www.dailybusiness.ro